کد خبر: ۵۳۲۵۷۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۲۶ آذر ۱۴۰۲
لاله‌زار ایران...
مردم انقلابی ایران به ویژه جوانان و نوجوانان به خیابان ها آمدند تا با تشییع پیکرهای ۲۸۰ لاله خونین دوران پرافتخار دفاع مقدس به همه دنیا بگویند به آرمان های شهدا وفادارند و تا پای جان از انقلاب و میهن اسلامی دفاع می کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، مراسم تشییع ۲۸۰ شهید گمنام امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۲ با حضور پرشور مردم ایران اسلامی با عنوان «وداع با لاله‌ها» همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در استان های مختلف برگزار شد.

تهرانی های عزادار و سوگوار حضرت مادر امروز میزبان ۱۱۰ شهید بودند و ۱۷۰ شهید دیگر هم میهمان ویژه مردم انقلابی ۳۰ استان کشورند.

لاله های خونین و فرزندان حضرت زهرای اطهر(س) با حضورشان فضای ایثار و شهادت و عطر فاطمی را در سراسر کشور حاکم کردند.

این مراسم در تهران از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب آغاز شد و تشییع کنندگان، پیکرهای مطهر شهدای گمنام را تا معراج شهدا همراهی می‌کنند.

در تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، در کنار پرچم‌های عزای فاطمی پرچم‌ حزب‌الله و فلسطین بر دستان مردم به نشانه حمایت از مردم غزه دیده می‌شود.

برخی هم به عشق وطن پرچم ایران اسلامی را در دست دارند و می‌گویند که «برای میهن اسلامی تا پای جان می‌ایستیم.»

بیشتر جمعیت حاضر در مراسم تشییع شهدای گمنام جوانان و نوجوانان هستند. برخی هم به صورت خانوادگی با فرزندان خردسال خود به مراسم آمده‌اند.

عده ای از جوانان هم کفن پوش در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس حضور یافته اند و می‌گویند «برای اسلام در هر جای دنیا آماده مبارزه با ظالم هستیم.»

گروه سرود «شمیم یاس» هم سرودی درباره رشادت‌های شهدا خواند و با اجرای برنامه آنها جمعی از جوانان فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در مراسم حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار سلامی: با شهادت زنده‌ایم و تا زنده‌ ایم رزمنده‌ایم

سردار سلامی در مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۱۱۰ شهید گمنام در تهران با بیان اینکه امروز سالروز شهادت دخت عزیز پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، گفت: آن شخصیتی که با زیباترین صفات الهی شناخته می‌شود. آن بانوی عزیزی که سرور همه زنان اهل بهشت است. آن گوهر زیبای عصمت هستی، شخصیتی که تجلی‌بخش آیات نورانی قرآن عظیم بر رخسار یک زن است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها تجسم زنانه قرآن کریم است، ادامه داد: علی بن ابی طالب تبلور مردانه آیات الهی و حضرت زهرا تجلی زنانه آن است. ام ابیها خستگی و غبار غم سیمای پدر را با نوازش دستانش از بین می‌برد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز این مردم عزیز و شرافتمند ایران اسلامی که خداوند متعال به همه آنان عزت ابدی و شرافت و منزلت عنایت کند، همه با هم از سراسر ایران آمدند تا ۲۸۰ ستاره پرفروغ و بی‌غرور را با دستان خود تا عرش بدرقه کنند.

وی با اشاره به اینکه این پیکرهای آسمانی و اجسام ملکوتی که امروز درون تابوت‌ها روی دستان شما تا عرش به معراج می‌روند ضامن عزت ما هستند، تصریح کرد: آن‌ها نشانه‌های صدق وعده ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ و حریت و آزادی این سرزمین به شمار می‌روند. بدون این پیکرهای پاک، جهان کفر اجازه و امکان حاکمیت اسلام و قرآن را نمی‌داد.

سردار سلامی با بیان اینکه جهان استکبار با هم متحد شده و ائتلاف جهانی قدرت‌های غرب و شرق هم‌پیمان شده بودند تا از حاکمیت اسلام و قرآن و بازیابی مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان جلوگیری کنند، افزود: آنها می‌خواستند که اجازه ندهند حاکمیت و قدرتی به نام اسلام تشکیل و مسلمانان از اسارت طاغوت آزاد شوند و حی ایران در جغرافیای سیاسی عالم همانند ستاره بزرگ و درخشان بدرخشد. آنها متحد شدند تا کمر یک انقلاب بزرگ را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که بدون تکیه بر قدرت‌های شیطانی امکان تشکیل حاکمیت مستقل وجود ندارد. این بخشی از اراده سیاسی قدرت‌های آن زمان بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی حدود ۴۴ سال قبل مجهز تلاش تلاش کردند این سرزمین را نقطه تلاقی و تقارن و تمرکز همه آتش‌های انباشته شده بر ضرابخانه‌های سلاح‌های دشمن کنند، گفت: آنها آمده بودند سرزمین ما را تکه تکه کنند و هویت ما را از ما بگیرند تا دوباره به تاریخ ما برگردند و از این طریق بر سرنوشت ما حاکم شوند.

وی ادامه داد: این اراده قطعی آنان بود، اما آن نمایش شکوهمند و رزم بی‌نظیر و حرکت عاشورایی ملت ایران تحت هدایت نائب امام زمان(عج) امام راحل عظیم‌الشأن موجب شد که مرزهای جاری جهان در سرزمین ما به سوی جبهه‌ها حرکت کنند. همچنین ملت با ارتش قهرمان و سپاه فداکار با بسیج دلاور و شهادت‌طلب و با نیروهای انتظامی خود در میدان ایستاد.

سردار سلامی ادامه داد: این پیکرهای خفته در تابوت‌هایی که امروز شما همانند نگین انگشتر زیبا آن را در حلقه  مهر و وفاداری خود گرفته‌اید عملیات‌های سختی اجرا کردند که در طول تاریخ عملیات‌های جنگ‌های مدرن و سنتی بی‌نظیر است.

فرمانده سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: آن‌ها انسان‌هایی بودند که هر چه به مرگ نزدیک‌تر می‌شدند، شاداب‌تر، طنازتر و شوخ‌طبع‌تر می‌شدند. این‌ها مجسمه واقعی ایمانند، بی‌نظریند. آن‌ها سند جاودانگی ما هستند چرا که شهادت مظهر جاودانگی یک ملت است. بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای ما عزت آوردند، افزود: اقتدار، اعتماد، پیشرفت، رفاه، امنیت، آرامش، آسایش این ملت در قلب آتش‌های وسیعی که استکبار در این مناطق همجوار ما اندوخته است ارمغان واقعی این عزیزان است. اگر این برادران باشرف، جوانمرد و غیور ما که نشانه غیرتند، نشانه‌های همیت‌اند، صحابی امام در ظهر عاشورایند، نبودند این سرزمین دوباره اشغال می‌شد و دوباره تاریخ را دشمنان برای ما می‌نوشتند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز ما سربلند و سرافرازیم و به عنوان یک قدرت بزرگ در عالم مطرح هستیم، تصریح کرد: امروز هیچ کس و هیچ قدرتی دیگر جرأت جسارت به این مردم و سرزمین را ندارد. اطراف ما آتش می‌بارد اما مردم ما آرام‌اند، چرا که خداوند به ما هدایایی داده است که به هیچ ملت دیگری نداده است و آن نعمت ولایت و نیابت امام زمان(عج) است که در قلب مقاومت آرام و مطمئن ایستاده است و با حکمت‌های الهی خود جهان اسلام را در مقابل یورش کفار حمایت و هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از نعمت ولایت و شهادت و جهاد برخوردار است، گفت: همین که شما اینجا ایستاده‌اید و امروز از مقام این شهیدان والامقام تجلیل می‌کنید برای ما که لباس سربازی این وطن و اسلام را به تن داریم قوت قلبی‌ است.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران می‌درخشد و تکیه‌گاه مطمئنی برای جهان اسلام، مظلومان و مستضعفان است، ادامه داد: به صحنه فلسطین نگاه کنید، ببینید دشمنان ما چقدر بی‌رحمند، چقدر جنایت‌کارند، به رخسار جنایتکار آمریکا نگاه کنید. آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز می‌شود. فکر می‌کند یا دفن ملت‌ها زیر آوار می‌تواند در جهانی امن زندگی کند.

وی افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها همچنان در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. آیا اشغال افغانستان برای آنان پیروزی به ارمغان آورد؟ به آن‌ها می‌گوییم چرا شما هنگام فرار از افغانستان به اندازه یک ارتش نیرومند تجهیزات بر جای گذاشتید؟ آیا عراق را که اشغال کردید توانستید در آن بمانید؟ آیا شما در سوریه توانستید به پیروزی برسید یا اینکه فقط هزینه کردید؟ آیا شما توانستید با این دلارها در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، یمن و ... پیروزی بیافرینید یا شکست‌خورده، افسرده، عاجز و ناکام مجبور شدید میدان را ترک کنید؟

سلامی با بیان اینکه امروز ماجرای فلسطین نیز همین طور است، گفت: هر آن‌ها چه بیشتر تجهیز می‌کنند، میخ‌های بیشتری بر تابوت خود می‌زنند. غلبه بر کودکان در هیچ جای دنیا جز شرم و خجالت‌زدگی نیست. تبدیل بیمارستان‌ها به میدان جنگ هنر نیست، بلکه جنایت است. اگر می‌توانید مردانه در میدان با نظامیان بجنگید. چرا به جنگ مردان و زنان بی‌دفاع یک سرزمین تحت محاصره می‌روید. این تصویر آمریکاست.

 

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آزادی، دموکراسی و حقوق بشری که آمریکا از آن سخن می‌گفت امروز در سرزمین فلسطین نمایان است، تصریح کرد: آنها ولی مطمئن باشند فلسطینی‌ها با شهادت نمی‌میرند، بلکه شهادت رمز زندگی است.  امام (ره) فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

سلامی با بیان اینکه شکست‌خوردگان آینده این جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و ملت‌های مسلمان امروز بغضی تمام نشدنی نسبت به این جنایتکاران دارد، خاطرنشان کرد: امروز مقامات آمریکایی جرأت و جسارت حضور در هیچ یک از بلاد اسلامی را ندارند. آن زمان گذشته است که برای شما فرش قرمز پهن می‌شد و کودکان را از مدارس می‌آوردند تا برایتان دست تکان دهند. امروز در هر نقطه‌ای ظاهر شوید نفرت، ناامنی و جور شما مشخصه اصلی واکنش ملت‌هاست. بنابراین ما با شهادت زنده‌ایم و تا زنده‌ ایم رزمنده‌ایم و از فلسطین عزیز حمایت می‌کنیم.

حال و هوای عاشورایی سرزمین دلیران

امروز مردم انقلابی و ولایتمدار سراسر ایران اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان یک بار دیگر با حال و هوای عاشورایی به خیابان ها آمدند تا با تجدید میثاق و تشییع پیکرهای ۲۸۰ لاله خونین دوران پرافتخار دفاع مقدس با صدای رسا به همه دنیا بگویند به آرمان های شهدا وفادارند و تا پای جان از انقلاب و میهن اسلامی دفاع می کنند و هرگز علی زمان را تنها نمی گذارند.

امروز همه فریاد زدند «هیهات مناالذله»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «تا زنده ایم، رزمنده ایم»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها